2018. január 2., kedd

Didgeridoo

Valószínűleg ez a Föld legrégebbi hangszere, persze ha nem számítjuk, hogy két fadarab vagy kő összeütögetésével is lehet hangot képezni.


Csodálatos, bár elsőre talán ijesztő a hangja. (Lehet hogy másodszorra is)



Megpróbáltam én is csinálni egyet. Persze az ausztrál bennszülöttek sokkal jobbak ebben, van legalább negyvenezer év tapasztalatuk.


Az eredeti eukaliptusz fából készült, aminek a belsejét kiették a termeszek. Az ottaniak végigkocogtatják a fákat, és tudják hogy melyiket kell kivágni. Esetleg készülhet úgy, hogy egy megfelelő méretű fatörzs belsejét kiégetik, vagy modern módszerrel két darabból összeragasztják, miután üregesre vésték a darabokat.
Ehhez képest eléggé meglepő módon - gondolom, csak nekem meglepő, egy zenész elsőre tudná - mégis a rézfúvósok közé sorolják.

 Az enyém egy vastag falú műanyag csőből van, amire fából esztergáltam egy szűkítést, ahol fújni lehet. És jó sokáig tartott míg befestettem, próbáltam az eredeti színeket és festési módszert betartani.


És milyen jó lenne ha meg is tudnám szólaltatni! Pedig működik, a család "szakértője" kipróbálta. :)
Speciális szájtartást és légzéstechnikát igényel, amivel gyakorlatilag folyamatosan lehet játszani rajta.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése